Doposud se Hyundai zaměřoval především na osobní auta a SUV. Ještě než korejská automobilka nabyla své současné popularity, měla ve svém sortimentu ale i několik užitkových vozů. Na dlouho se však s jejich výrobou odmlčela a nabízela jediný model vanu H-1. V roce 2015 se tento stav mění; na trh totiž vstupuje dodávka se zcela novým označením H350. Hyundai se tak pouští do pro něj doposud nepříliš známých vod segmentu lehkých užitkových vozů. Činí tak ale velmi působivě a sebejistě. Zaměřuje se na několik základních aspektů, které z H350 dělají významného hráče v dané kategorii. Automobilka zacílila především na bezpečnost a spolehlivost, kapacitu nákladního prostoru, užitnou hodnotu, úsporný provoz a výkon.
Designově přebírá velká dodávka mnoho prvků od svých osobních kolegů. Maska chladiče tak má typický šestiúhelníkový tvar, výrazné přední světlomety s postranními LED diodami pro denní svícení jasně naznačují, o jakou značku se jedná. V případě užitkových vozů je ale třeba dbát více na jiné oblasti, než je vzhled. Ten se ale v případě H350 může výrazně změnit. Dodávka je totiž dostupná ve třech variantách - klasický van, bus a varianta s flexibilním podvozkem k namontování nástavby. Ta může být až čtyři metry dlouhá a 2,32 m široká. Zvolit si také lze ze dvou velikostí - základní (5515 mm) a prodloužené (6195 mm). V případě prodloužené varianty se ve vanu prostor pro náklad zvětší na 12,9 metrů krychlových, čímž se z H350 stává lídr svého segmentu. Žádná jiná dodávka tolik prostoru nabídnout nemůže. Uveze navíc až 1400 kg a k tomu zvládne další 2,6 tuny na návěsu. Bus je koncipovaný pro 13+1 osobu. Užitná hodnota a prostornost jsou skutečně silnými stránkami nové korejské dodávky, přesně jak bylo avizováno.
Hyundai nešetřil ani na výbavě a bezpečnosti. Díky tomu lze H350 využít nejen jako užitkové auto pro přepravu nákladu, ale na pro soukromé cestování. Bezpečnostní standardy jsou na vysoké úrovni, výbava je díky zkušenostem korejců z osobními automobily velmi slušná. Už v té základní jsou dostupné zadní křídlové dveře otevíratelné do úhlu 180°, airbag řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a přípravu na rádio. Ve vyšší verzi Classic už naleznete klimatizaci, imobilizér, tři sedadla navíc, volant konfigurovatelný jak na výšku, tak do stran, rádio, vyhřívaná zrcátka a tempomat. Classic je dostupný za příplatek 30 tisíc. Za 45 tisíc navíc je pak nejvyšší stupeň výbavy Profi, který zahrnuje manuální klimatizaci, mlhovky, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívané sedadlo řidiče a zadní parkovací senzory.
H350 nezaostává v žádné oblasti, které si konstruktéři vymínili dotáhnout k dokonalosti. Proto se zaměřili i na to, jaký motor půjde pod kapotu. Na výběr jsou dvě varianty jednotky 2,5 CRDi s výkony 110 a 125 kW.
Motorizace:
Provedení
|
Druh karoserie/počet dveří
|
Převodovka
|
Zdvihový objem
|
kW/PS
|
Období výroby
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Classic
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Entry
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Entry
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Classic
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Comfort
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
125 / 170
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Van 2.5 CRDi Comfort
|
Dodávka, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
125 / 170
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Bus 2.5 CRDi Comfort
|
Mikrobus, 4
|
M6
|
2497 ccm
|
125 / 170
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Classic
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Entry
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Entry
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Classic
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
110 / 149
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Comfort
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
125 / 170
|
od 09/2015
|
HYUNDAI H350 Podvozek 2.5 CRDi Comfort
|
Podvozek, 2
|
M6
|
2497 ccm
|
125 / 170
|
od 09/2015
|