Hyundai i30 modelový rok 2017

Hyundai i30 se představuje už ve třetí generaci, a prošel opravdu výraznou proměnou. Design dostal agresivnější a modernější tvary, dominantní je především příď vozu s více vytaženými předními světlomety a prostorem pro světla pro denní svícení a mlhovky, která jsou uspořádána vertikálně. Záď je taktéž přetvarovaná, naopak dostala plno nových horizontálních linek, které ji celou zajímavě člení a utváří dojem, že je i30 poměrně vysokým vozem. Boční silueta se proměnila výrazně; zadní sloupek je větší, přední část vozu působí protaženějším dojmem a využívá celou délku vozu. Samozřejmě nechybí obvyklé prolisy. Nová i30 je také o něco málo větší; na délku narostla o 40 mm (rozvor zůstal zachován), 15 mm přibylo na šířku.

Uvnitř vozu se také usilovně pracovalo, povedený je především středový panel, kterému dominuje velká obrazovka v horní části. Uspořádání je velmi přehledné a jednoduché, žádné zbytečné prvky navíc nekomplikují řidiči život, naopak mu pomáhá upravený multifunkční volant.

Zlepšit by se měly také jízdní vlastnosti; nová konfigurace podvozku v kombinaci s posílenými brzdami a sportovními tlumiči zajistí pohodlnější a přesnější jízdu a reakce vozu. Kámen na kameni nezůstal ani pod kapotou, odkud byl odebrán benzínový motor 1,6 GDI, který nahradila jednotka 1,4 T-GDI s turbem a 4 kW navíc, zmizela taky klasická "jedna šestka", místo které byl do nabídky přidán litrový motor 1,0 T-GDI se stejným výkonem (88 kW). Z původní palety motorů tak zůstal jen atmosférický s objemem 1,4 a 73 kW. Novou i30 už nebude možné pořídit ani s turbodieselovým agregátem 1,4 CRDi, který byl nahrazen verzí 1,6 CRDi se 70 kW výkonu. Silnější varianty s 81, resp. 100 kW zůstaly zachovány. Modernizace se dotkla také převodovky, která už je nově pouze šestistupňová (namísto původní pětistupňové), na přání lze k nejsilnějším dieselům a verzi 1,4 T-GDI pořídit také sedmistupňovou.